به گزارش پایگاه خبری بازیافت ایران به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ عباسعلی دامن‌گیر مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان سمنان بابیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیرامون پسماند در دستور کار قرار دارد، گفت: هدف از برگزاری این کارگاه‌ها آشنایی با نحوه پایش پسماندهای بی‌خطر شده عفونی شامل مرحله نمونه‌برداری و آنالیز پسماند و پسماند ویژه است.

 

وی بابیان اینکه ۱۲۰ کارشناس و بهره‌بردار محیط‌زیست در این کارگاه حضور داشتند، افزود: این تعداد کارشناس در این کارگاه یک‌روزه با نحوه نمونه‌برداری و آنالیز نمونه‌های پسماند بی‌خطر شده عفونی و کارکرد دستگاه‌های امحاء و بی‌خطر سازی پسماندهای عفونی بیمارستان آشنا شدند.

 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سمنان همچنین ابراز داشت: کارشناسان بخش آزمایشگاه و محیط‌زیست انسانی اداره کل و نمایندگان مراکز درمانی و سایر دستگاه‌های مرتبط باید با نحوه نمونه‌گیری، نظارت و کنترل پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و مطب‌ها آشنا شوند.

 

دامن‌گیر با بیان اینکه در دوره آموزشی مدیریت پسماند بیمارستانی کارشناسان و بهره برداران از یک هزار و ۸۸۰ نفر ساعت آموزش بهره‌مند شدند، اضافه کرد: برگزاری این قبیل کارگاه‌ها به ایجاد تعامل سازنده با سایر دستگاه‌های اجرایی، رفع ابهامات دستورالعمل‌ها و همچنین روش‌های نوین مدیریت پسماند کمک می‌کند.

انتهای پیام / ق

جزئیات برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند در سمنان