به گزارش پایگاه خبری بازیافت ایران به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امیررحیمی معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان که در دادسرای کرمانشاه برگزارشد گفت:در هر ماه حدود یک میلیارد تومان برای پردازش زباله های شهری کرمانشاه هزینه می شود.

وی گفت: در حال حاضر در بحث جمع آوری زباله ها به دلیل کمبود ماشین آلات و یا فرسوده بودن آنها مشکلاتی داریم که در این راستا از بخش خصوصی کمک گرفته ایم که از ابتدای اردیبهشت امسال جمع آوری زباله های برخی مناطق سطح شهر کرمانشاه را به بخش خصوصی واگذار کرده ایم.

وی افزود: اصلی ترین مشکل کنونی برای دپو نخاله ها نداشتن زمین مشخص است که در این زمینه منابع طبیعی باید با ما همکاری داشته باشد.

رحیمی گفت: مکانی که برای دپو نخاله های ساختمانی در نظر گرفته می شود باید با فاصله کمی از شهر باشد تا هزینه انتقال برای مردم کمتر شود.

وی گفت: کرمانشاه اولین استانی در کشور است که دستگاه های بازیافت نخاله ساختمانی را خریداری کرده و بصورت سیار مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه بطور متوسط روزانه بین ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تن نخاله ساختمانی در شهر کرمانشاه تولید می شود، افزود: با دو دستگاه کنونی می توانیم روزانه هزار تن نخاله ساختمانی را بازیافت کنیم و بقیه دپو شود.