اسماعیل قندهاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از سال ۱۳۸۹ تاکنون اتوبوس جدیدی از سوی دولت به شهرداری نیشابور تحویل نشده است. با توجه به قیمت روز هر دستگاه اتوبوس که هم اینک حدود پنج میلیارد ریال است نوسازی و جایگزینی اتوبوس برای شهرداری و بخش خصوصی به امری دشوار تبدیل شده است.
وی در ادامه به ادغام سازمانهای تاکسیرانی و اتوبوسرانی بر اساس ابلاغیه وزارت کشور اشاره و بیان کرد: کنترل عملکرد تاکسیهای تلفنی سطح شهرعملاً به دلیل وجود دو گانگی موجود بین شهرداری و اتحادیه اتومبیلهای کرایه زیر نظر اداره صنعت، معدن و تجارت بوده و نظارت بر این حوزه را به شدت کاهش داده است.
سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری نیشابور ادامه داد: این سازمان جهت ساماندهی فعالیتهای این حوزه در سال ۱۳۹۶ نسبت به اجرای پروژه ای مشتمل بر ممیزی تاکسیهای تلفنی و تهیه شیوه نامه استاندارد برگرفته از قوانین حمل و نقل کشور برای نظارت حمل و نقل درون شهری اقدام نمود.
وی گفت: این فرایند پس از شناسایی ناوگان فعال در این حوزه و بر اساس شیوه نامه جامع که شامل ویژگیهای دفاتر، خودروها، رانندگان و پارامترهای مختلف می باشد به تصویب شورای اسلامی شهر و فرمانداری نیشابور نیز رسیده است.
قندهاری افزود: صدور مجوز صنفی آژانسها و نظارت بر عملکرد صنفی آنها بر عهده اداره صنعت، معدن و تجارت و زیرمجموعه بوده اما همه فرآیندهای حمل و نقلی شامل صدور مجوز بهره برداری آژانس، مجوزهایای خودرو و رانندگان در اختیار شهرداری است.
وی ادامه داد: هزار و ۲۶۸ دستگاه تاکسی شامل ۴۸۳ دستگاه پراید، ۳۴۷ دستگاه پژو ، ۱۲۵ دستگاه پژو روآ، ۳۲ دستگاه پیکان، ۲۷۳ دستگاه سمند و هفت دستگاه ون روزانه در نیشابور ۸۰ هزار مسافر را جا به جا می کنند.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در فاصله ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
۹۸۶۹/۱۸۵۸