سولماز بروجردی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه من با مردم بسیار صحبت می کنم و به عبارتی در شهر رشت گردی می کنم اظهار داشت: به نظر من یکی از بزرگترین دغدغه های شهر رشت عدم مشارکت مردم در مدیریت شهری است؛ مردم رشت در بسیاری از موارد منفعل عمل می کنند.

وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به مشکل آسفالت در رشت گفت: این مشکل مردم را بسیار تحت تاثیر قرار داده است و بسیار از آن شاکی هستند.
وی یکی از دلایل بی کیفیتی آسفالت در رشت را شرایط جوی دانست وافزود: ورود ماشین های سنگین در سطح شهر نیز سبب آسیب به آسفالت خیابانها می شود این در حالی است که در بسیاری از شهرها به ماشینهای سنگین اجازه ورود در شهر را نمی دهند.
وی با بیان اینکه عدم آشنایی مردم به حقوق شهروندی، مسئولان اجرایی را نسبت به برخی از امور بی توجه کرده است تصریح کرد: امروز زباله های سراوان برای مردم بسیار دغدغه ایجاد کرده است و مردم این ترس را دارند شیرابه های این زباله ها به آبهای زیرزمینی نفوذ و با آلوده کردن آب های زیرزمینی وارد چرخه غذایی شود.
بروجردی با اشاره به ترافیکی که در روزهای پیک سفر در رشت ایجاد می شود تصریح کرد: اگر از این ترافیک استفاده مثبت شود مردم از شلوغی استقبال می کنند همان طور که اصفهانی ها از آن بهره می برند و هرگز گله و شکایت نمی کنند.
وی با بیان اینکه کسانی که وارد شغل وکالت می شوند دفاع جزیی از شخصیت آنها می شود، تاکید کرد: امروز مردم رشت موکلین من هستند و من تمام تلاشم را برای دفاع از حقوق شهروندان به کار خواهم بست.

سولماز بروجردی اقدامهای فردی در رشت را مورد انتقاد قرار داد و خاطرنشان کرد: در حوزه نظارتی شورا و شهرداری گاهی به وظایف خود به درستی عمل نمی کنند؛ مثلا به ساختمانی اجازه ساخت می دهند دو سال بعد دستور تخریب می دهند این یعنی شهرداری اقدام علیه خود کرده است و به طرحهای جامع و تفضیلی توجهی نکرده است.

سولماز بروجردی وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به چالش های شهر رشت گفت: متاسفانه برای رفع آلودگی رودخانه ها و همچنین استفاده از ظرفیت تالاب عینک همه از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند و ساماندهی این موهبت های الهی را مربوط به سایر ادارات می دانند اما وقتی بودجه سرگردانی به شهر می رسد همه آن را متعلق به خودشان می دانند.
وی با اشاره به وجود زنان بی سرپرست و بد سرپرست که به صورت فصلی محصولات خود را در خیابانها به فروش می رسانند اظهار داشت: باید برای رفع مشکلات این بانوان و ساماندهی انها برنامه ریزی و از ظرفیت های آنها استفاده شود.
وی ارابه ها و دکه های کبابی را یکی از ویژگی های شهر رشت عنوان کرد و گفت: در بسیاری از شهرها بعد از ساعت ۲۲ شهر خلوت است اما در رشت شور و نشاط و حرکت تا پاسی از شب ادامه دارد و وجود این ارابه ها و دکه ها در شب بسیار جذاب بوده و می تواند در جذب گردشگر تاثیرگذار باشد.
بروجردی توجه به ویژگی های بصری که هویت شهر رشت را نشان می دهند را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: ماهی سفید و گمج متعلق به شهر رشت است و باید به همگان معرفی شود.
وی با اشاره به بازار سنتی رشت افزود: در دل این بازار ۱۴ کاروانسرا وجود دارد که در حال ویرانی است زمانی رشت دروازه اروپا بود و این کاروانسراها بازارهایی تخصصی بودند در حقیقت ما در رشت میراثی داریم که فراموش شده و این هویت رشت است که در حال نابودی است.
وکیل پایه یک دادگستری خاطرنشان کرد: می توان این کاروانسراها را به محلی برای جذب توریست و افزایش درامد تبدیل کرد.
بروجردی توجه به بافت قدیمی رشت را مورد تاکید قرارداد و تصریح کرد: این که رشت محلی برای گذر مسافران است بسیار جای تاسف دارد اگر قرار است مسافری از رشت عبور کند باید منفعتی برساند که این خسارت را جبران کند.
وی ایجاد اتاق فکر در شورای شهر برای بهره گیری از افکار و ایده های شهروندان به ویژه نسل جوان را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید شرایطی را برای افزایش مشارکت پذیری مردم فراهم کرد.