به گزارش پایگاه خبری بازیافت ایران به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری گرو، علی‌محمد زمانیان در جمع خبرنگاران بابیان اینکه بایستی در بحث جمع‌آوری به مسئله فرهنگ‌سازی توجه ویژه‌ای داشت، گفت: بسیاری از شهروندان نسبت به نخاله ساختمانی و خطرات آن بی‌تفاوت بوده و نخاله‌ها را در حاشیهٔ شهر رها کرده که باید در این راستا فرهنگ‌سازی در اولویت قرار گیرد.

وی یکی از مشکلات شهرنشینی در شهرها را تولید پسماندهای ناشی از فعالیت‌های عمرانی ناشی از تخریب، بازسازی، ساخت‌وساز و پروژه‌های عمرانی بیان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر سایت دفن پسماندهای ساختمانی در کیلومتر ۱۵ جاده بروجرد در محل سایت زباله است.

سرپرست شهرداری نهاوند با اشاره به مشکلات و معضلات ناشی از تخلیه پسماند مواد زائد و نخاله‌های ساختمانی افزود: تخلیه نخاله و پسماند مواد در مسیرهای پرتردد و کوچه و خیابان‌های شهر علاوه بر برهم زدن چهره شهر و ایجاد ناهنجاری‌های بصری بهداشت محیط‌زیست را به مخاطره می‌اندازد و تهدیدی برای آن است.

وی بیان داشت: باوجوداینکه بارها و در دفعات مکرر با استفاده از بنر و تابلو نسبت به ممنوعیت تخلیه نخاله در کوچه و خیابان‌ها تذکر داده‌ایم ولی متأسفانه برخی از افراد به‌طور پنهانی اقدام به تخلیه مواد زائد در مکان‌های ممنوع می‌کنند.

زمانیان گفت: بنابراین بنا به درخواست شهروندان و باهدف خدمات‌رسانی و آزادسازی معابر و بهسازی سیمای خیابان‌ها و همچنین ایجاد بستری مناسب و کاهش مخاطرات ترافیکی و بهداشت عمومی، اکیپ زحمتکش خدمات شهری اقدام به پاک‌سازی و جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و مواد پسماند در سطح شهر نموده است.

وی با شاره به تخلیه نخاله‌ها در حاشیه جاده‌ها توسط برخی از شهروندان گفت: ایجاد اختلال دررفت و آمد خودروها و به وجود آوردن ترافیک و بروز خطر تصادف در مسیرهای اصلی و پرتردد، برهم زدن چهره شهر و تهدید محیط‌زیست شهری ازجمله مشکلاتی است که به جهت رها کردن نخاله‌ها و مازاد مصالح در مکان‌های غیرقانونی ایجاد می‌شود.

سرپرست شهرداری نهاوند افزود: این در حالی است که تخلیه نخاله‌ها و مازاد مصالح ساختمانی مکان مخصوصی دارد بنابراین این امر همکاری و مشارکت شهروندان را می‌طلبد تا با همکاری دوجانبه هم از سوی دستگاه‌های اجرایی و هم مردم شهری زیبا و در شأن شهروندان داشته باشیم.