به گزارش پایگاه خبری بازیافت ایران به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علیرضا پوستی ظهر امروز در مراسم روز شورا که در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: هدف از تشکیل شوراهای اسلامی شهرها، سپردن کار مردم به خود مردم است چرا که برای پیشبرد هرچه بهتر امورات شهری نیاز به جلب حمایت و همکاری مردم وجود دارد که اساس کار شوراهای اسلامی شهر نیز با توجه به این موضوع پایه‌گذاری شده است.

وی گفت: وظایفی که برای شوراهای اسلامی شهرها در قانون پیش‌بینی شده، عملا به مرحله اجرا نرسیده چرا که شوراهای اسلامی شهرها در حال حاضر به شورای شهرداری تبدیل شده و اختیارات بیشتری در موضوع مدیریت شهری ندارد.

رئیس شورای شهر اردبیل افزود:‌ در اجرای پروژه‌های شهری نیاز به حمایت دولت داریم که خوشبختانه امسال دولت برای اجرای طرح احیای بافت فرسوده و مدیریت پسماند به شهرداری‌های کشور اعتباراتی در نظر گرفته است که امیدواریم با تخصیص مناسب اعتبارات، بتوانیم طرح‌های مناسبی در این حوزه‌ها اجرایی کنیم.

پوستی تصریح کرد: اعضای شورای شهر اردبیل در راستای توسعه، عمران و آبادانی شهر اردبیل و با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی اردبیل، طرح‌های مناسبی برای بازآفرینی شهری در سالجاری دارد که امیدواریم مورد حمایت واقع شود.

وی بین کرد: استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز یکی از مواردی است که اعضای شورای شهر و شهرداری اردبیل با جدیت دنبال می‌کند چرا که استفاده از این ظرفیت برای توسعه و آبادانی شهر بسیار تأثیرگذار است.