27 سایت غیراستاندارد دفن زباله دراستان وجود دارد /روزانه 3000 پسماند در استان مازندران تولید می شودحسینعلی ابراهیمی مدیرکل محیط زیست استان مازندران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در رابطه با جمع آوری پسماندها در این استان اظهار کرد: در استان مازندران روزانه حدود ۳۰۰۰ تن پسماند تولید می شود که متاسفانه هیچ پسماندی به صورت اصولی دفن نمی شود.

وی افزود: در استان حدود ۲۷ سایت دفن پسماند وجود دارد که تمام این سایت ها فاقد استانداردهای لازم هستند و نبود مدیریت درست در جمع آوری پسماندها مشکلات متعددی برای این استان ایجاد کرده است.

ابراهیمی گفت: استان مازندران به دلیل منطقه توریستی بودن پسماند بیشتری تولید می کند؛ این به معنای ارائه خدمات بیشتر به مسافران است. باید تمام کشور به استان مازندران خدمات دهند، چون نصف پسماندهایی که در این استان تولید می شود برای مسافران استانهای دیگران است.

وی ادامه داد: برای جمع آوری پسماندهای استان باید اعتبارات فراوانی اختصاص یابد تا بتوانیم مدیریت درستی در جمع آوری و تفکیک زباله‌ها داشته باشیم.

مدیرکل محیط زیست استان مازندران تصریح کرد: اگر موضوع مدیریت صحیح و جمع آوری پسماند در استان مطرح می شد هم اکنون ما شاهد انباشته شدن حجم زیاد پسماند در استان نبودیم. متاسفانه شهرداری ها و دهیاری ها در این موضوع کم کاری کرده اند.

وی افزود: نبود مدیریت درست در جمع آوری پسماند باعث آلودگی رودخانه ها و جنگل های مازندران شده است و همچنین انباشت زباله در جنگل ها و رودخانه ها زندگی حیات وحش را نیز به خطر انداخته است.

ابراهیمی گفت: سازمان محیط زیست استان مازندران در خصوص آلودگی های پسماندی بارها تذکرات لازم را داده، اما تاکنون به نتیجه خاصی نرسیده است.