به گزارش پایگاه خبری بازیافت ایران به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدحسین مومنی سرپرست شهرداری منطقه چهار کرمان با تاکید بر اهمیت و ضرورت تفکیک زباله از مبدا، گفت: تنها راه حفظ محیط زیست از گزند آلاینده‌ها، مدیریت صحیح پسماند از طریق تفکیک زباله و بازیافت است.

وی با بیان اینکه تفکیک زباله از مبدا در رعایت اصول بهداشتی نیز نقش دارد، افزود: از سوی دیگر، با انجام این کار بخش زیادی از هزینه‌های جمع‌آوری و ساماندهی زباله حذف می‌شود.

سرپرست شهرداری منطقه چهار کرمان با اشاره به اینکه اجرای طرح آموزشی تفکیک زباله از مبدا در قالب آموزش چهره به چهره و بر اساس تقسیم بندی محلات با مراجعه حضوری درب منازل صورت می‌گیرد، افزود: تاکنون این طرح در خیابان‌های سرباز، هفده شهریور، شهدا، شهید اخلاقی، سلمان فارسی، شاهزاده محمد، شهید دستغیب، شهید قدوسی، شهید اسدآبادی، بولوار شهدای پیرانشهر و قسمتی از بولوار ۲۲ بهمن انجام شده است.

مومنی اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح «محله‌ی زیبا» در سطح این منطقه، اجرای طرح آموزشی تفکیک زباله از مبدا نیز به عنوان یک اقدام فرهنگی در محلات انجام می‌شود.