بازیافت زباله
کد خبر : 3924
شنبه - ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴

ایجاد پایلوت دستگاه کودساز در یکی از مدارس شهر تهران

ایجاد پایلوت دستگاه کودساز در یکی از مدارس شهر تهران

به گزارش پایگاه خبری بازیافت ایران به نقل از ایسنا حمید عباسعلی‌زاده، مجری طرح با اشاره به طراحی و ساخت دستگاه کودساز (کمپوستر) گفت: این دستگاه یک دستگاه کودساز صنعتی است که بدون تولید شیرابه و بو از پسماندهای آلی کود تولید می‌کند.

وی عنوان این دستگاه را بیوکمپوستر ذکر کرد و یادآور شد: در بیوکمپوسترها پسماندهای خانگی، اداری و صنعتی تر به کود تبدیل می‌شوند.

عباسعلی‌زاده با اشاره به نحوه عملکرد این دستگاه یادآور شد: این دستگاه با عملکرد هوازی حرارتی و بیوتکنولوژیکی خود قادر است پسماندهای آلی را بدون تولید شیرابه و بو تبدیل به کودهای مورد استفاده در امر کشاورزی و باغبانی کند.

مجری طرح از کاربردی شدن این دستگاه در حوزه پسماند مدارس خبر داد و اظهار کرد: این دستگاه در مجتمع دخترانه غیر دولتی صبا منطقه ۴ تهران نصب و راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان جامعه هستند، یادآور شد: انتخاب مدرسه به عنوان پایلوت نصب و راه‌اندازی دستگاه کمپوستر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ چرا که به منظور نهادینه کردن فرهنگ زیست‌محیطی در جامعه باید از سنین کودکی و نوجوانی آموزش‌های لازم را آغاز کرد.

به گفته این محقق، نصب و راه‌اندازی این دستگاه در مدارس، نه تنها  یک گام موفق در امر فرهنگ‌سازی حفظ محیط زیست در کشور است، بلکه می‌تواند راهی برای گسترش و توسعه صادرات این محصول و فرهنگ محیط زیست به کشورهای مجاور نیز باشد.

انتهای پیام