اخبار صنایع مرتبط
کد خبر : 1410
چهارشنبه - ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۸
به مناسبت دوم اردیبهشت روز جهانی زمین پاک نمایشگاهی با عنوان بازآفرینی از مواد دورریختنی در جزیره خارگ برپا شد.

نمایشگاه ویژه روز زمین پاک درجزیره خارگ برپا شد

نمایشگاه ویژه روز زمین پاک درجزیره خارگ برپا شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر هدف از برگزاری این نمایشگاه را کمک به جلب مشارکت خانواده ها و بیشتر زنان نسبت به موضوع پاکیزه نگه داشتن زمین و تلاش در جمع آوری زباله به عنوان طلای کثیف و بازیافت آن و آموزش و اطلاع رسانی ذکر کرد.

به گزارش ایرنا روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر روز یکشنبه به نقل از حسین دلشب اعلام کرد: برای اینکه فرهنگ حفاظت از محیط زیست پیرامون خود را در جامعه نهادینه کنیم، ابتدا باید فرزندانمان را از دوران کودکی به رفتارهای درست استفاده کردن از محیط و منابع طبیعی آگاه کنیم.
وی ادامه داد: همچنین در این نمایشگاه چند توصیه نیز به شرکت کنندگان داده شد از جمله اینکه با محیط اطراف خود از جمله گیاهان و جانوران و موجودات دیگر مهربان باشند و همچنین اینکه از هرگونه آلودگی هوا، آب و خاک که توسط افراد سود جو ایجاد می شود، تحت عنوان امر به معروف ونهی از منکر جلوگیری کنید .
دلشب گفت: روز زمین بهانه خوبی است تا خانواده ها با پاکسازی فضای محیط پیرامون خود نسبت به حفظ محیط زیست و حفظ زمین به عنوان تنها کره خاکی قابل سکونت اهتمام بیشتری ورزیده و این فرهنگ را در جامعه نیز نهادینه و به نسل های بعد انتقال دهند.
این نمایشگاه به مدت سه روز و در اسکله مسافری خارگ برپاست .
وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: همزمان با روز زمین مسابقه نقاشی با موضوع زمین پاک نیز با همکاری امور فرهنگی شرکت پایانه های نفتی خارگ در این جزیره برگزار شد.
دلشب گفت: دانش آموزان به عنوان آیندگان جامعه باید از دوران کودکی نسبت به مسائل محیط زیست و حفظ زمین به عنوان تنها محل زندگی ما انسانها آشنا شوند که برگزاری این مسابقه نقاشی نیز در همین راستا ست.